näin erotut somessa vuonna 2025!
SOMESTRATEGIA
Sosiaalisessa mediassa on hyvä olla toimiva somestrategia, jonka avulla tiedät mitä kohti olet menossa, ketä tavoittelet, mitä sisältösuunnitelma pitää sisällään, millaisia mittareita ja seuranta välineitä hyödynnät.
HERÄTÄ TUNTEITA JA KERRO TARINOITA
Enää ei riitä, että julkaiset postauksen: “5 vinkkiä…”, vaan ihmiset oikeasti haluavat lukea tarinoita. Tarinoita, jotka ovat samaistuttavia, herättää tunteita ja auttaa luomaan paremmin yhteyden unelma-asiakkaan kanssa henkilökohtaisella tasolla. Tarinankerronta erottuu kaikesta informaatiotulvasta ja jää oikeasti ihmisten mieleen.
TUO ITSESI JA PERSOONASI ESIIN
Kyllä, edelleen tämä teema jatkuu. Tuo rohkeasti omat kasvosi ja persoonasi esiin somessa. Tuo myös henkilökohtaisesta elämästä sellaisia asioita esiin, jotka resonoivat unelma-asiakkaasi kanssa.
AKTIIVISUUS
Jos, haluat tulla nähdyksi sosiaalisessa mediassa, täytyy sinun olla aktiivinen eli kommentoida aidosti muiden kiinnostavia postauksia ja tuottaa someen säännöllisesti kohderyhmää resonoivaa sisältöä. Somessa tarkoitus on kuitenkin olla sosiaalinen.
VISUAALISUUS JA TYYLI
Erotu joukosta visuaalisesti kauniilla ja yhtenäisillä kuvilla ja videoilla tai kirjoitus tyylilläsi. Pidä mielessä myös yrityksesi värimaailma ja fontit, jotka toistuvat yrityksen somessa ja nettisivuilla. Rajaa myös somekanavasi aihealue tarkasti.
TOISTA, TOISTA, TOISTA
Tiesithän, että on tosi ok kierrättää samoja aiheita postauksissa? Kierrätä varsinkin sellaisia postauksia, jotka on aikaisemmin herättänyt kiinnostusta. Muista kuitenkin tuoda postauksiin aina, jotain uutta näkökulmaa.
Minkä näistä sinä poimit vuoteen 2025?